fredag den 5. maj 2017

Nu er det næsten slut

Så blev det endelig fredag aften. Der er altså et eller andet over denne aften. Arbejdsugen er overstået og vi kan nu se frem til to fridage.

Jeg har nu fire dage tilbage på gymnasiet med undervisning. Det er slet ikke til at beskrive, hvor fantastisk det er. Så er jeg næsten færdig, jeg har næsten klaret det. Men med skoleårets afslutning følger også, for mit vedkommende, en følelse af usikkerhed, for hvad sker der nu? Hvad skal jeg lave efter gymnasiet?

Dette spørgsmål er jeg blevet stillet så sent som i dag af min dansklærer, og mit svar lød som det altid har gjort: jeg ved det virkelig ikke...

Det føles som om, at der er to dele af mig, der kæmper mod hinanden. På den ene side er der den del af mig, der gerne vil være forfatter og studere dansk på universitetet. På den anden side er der den del af mig, der gerne vil hjælpe andre. Det er ikke sådan, at jeg regner med at kunne ændre hele verden, men hvis jeg bare kunne gøre en forskel for en lille gruppe af mennesker, ville det betyde alverden... Derfor har jeg overvejet uddannelser som psykomotorisk terapeut, ergoterapeut eller socialpædagog.

Den store drøm for mig er at kunne starte et projekt, hvor man kunne give handicappede unge nogle mentale værktøjer til at få det bedre med deres diagnoser. Samtidig ville der være fokus på deres livsstil, og de ville få hjælp til at leve sundere - kost og motionsmæssigt, for jeg troe virkelig på, at fysiologisk velvære påvirker vores mentale velvære. Men hvordan det projelt skal startes aner jeg virkelig ikke...

Jeg håber, at I får en god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar