søndag den 2. april 2017

Min drøm

Jeg vil våge at påstå, at de fleste af os har en eller flere drømme, som måske ikke er så sandsynlige, men som følger os gennem størstedelen af vores liv. Personligt har jeg to:

Lige siden jeg lærte at læse, har jeg været fascineret af fiktionens verden. Jeg elsker tanken om, at man kan sætte sig med en bog og forsvinde ind i dens univers. Jeg glemmer alt omkring mig når jeg læser, og det er en fantastisk flugt fra virkeligheden.

Min kærlighed til læsning har ført til en kærlighed til skrivning. I min verden ville det være en kæmpe drøm, der gik i opfyldelse, hvis jeg kunne få lov til at udgive bøger, som andre kunne dykke ned i, når de trænger til en pause fra virkeligheden. Indtil fornylig har jeg ikke kunnet forestille mig noget mere fantastisk.

Et par dage før jeg fyldte 20 havde jeg en drøm. I drømmen arbejdede jeg sammen med Chris MacDonald om at lave et projekt, der mindede meget om hans tv-program, U-TURN, som jeg har fulgt med i med stor interesse. Forskellen var bare, at vores fokus ikke lå på personer med livsstilssygdomme. I stedet lå vores fokus på at hjælpe unge mennesker, som er født med en form for handicap eller diagnose, der påvirker deres psykiske sundhed. Vi hjalp dem med at finde mentale værktøjer, der kunne styrke deres selvværd Samtidig hjalp vi dem med at skabe en sundere livsstil, da man ikke kan have det godt psykisk, hvis man ikke har det godt fysisk.

Da jeg vågnede efter den drøm gik det op for mig, at det i virkeligheden er det, jeg vil. Jeg vil rigtig gerne hjælpe handicappede unge som mig selv med at leve et sundere og lykkeligere liv..Det er min drøm. At starte et projekt alla U-TURN for handicappede unge, og unge, der kæmper med lavt selvværd.

Ida Simoni Nielsen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar