torsdag den 19. oktober 2017

Glimt

Nu er det ved at være længe siden, at jeg har givet lyd fra mig, men nu har jeg noget nyt at dele med jer:

I mandags åbnede jeg et tomt kladdehæfte og begyndte at skrive. Egentlig mest for at slå tiden ihjel inden vi skulle til frokost med min mors familie, men ordene begyndte at flyde, og der voksede en ide frem, som jeg har arbejdet på siden. Det er en historie, der kommer til at bestå af fiktive glimt fra livet med en sjælden diagnose.

Jeg har længe haft lyst til at skrive fiktion om, hvordan det er at leve med Möbius Syndrom, men jeg har haft svært ved at finde id af, hvordan det skal gøres.

Det, jeg gør i disse små "glimt" er, at jeg fortæller om episoder, der ligner episoder fra mit liv, men med en fiktiv karakter som hovedperson. Hun hedder Simone og er jo egentlig et billede af mig i forskellige situationer fra mit liv. Følelserne er de samme, men handlingen og de øvrige personer, vi kommer til at møde, er skabt af min fantasi.

Hvis det er noget, I har lyst til at læse, er der et link til historien her. Glimt - Movellas
Indtil videre er der kun et enkelt kapitel eller "glimt", men der vil dukke flere op løbende...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar