torsdag den 17. august 2017

Arbejde, der giver mening

Jeg har brugt mange timer på at spekulere over, hvad jeg skal bruge mit sabbatår på. Der har været mange forskellige forslag oppe at vende i mine tanker, men et af de forslag, der bliver hængende er, at jeg kunne finde mig noget frivilligt arbejde.

Det besluttede jeg mig for at gøre, og i mandags var jeg til møde hos Projekt fri-tid. Dette projekt har som formål, at forbedre livskvaliteten for handicappede i Aalborg ved at arrangere forskellige sociale aktiviteter eller ved at finde frivillige besøgsvenner eller ledsagere til handicappede. 

En af de sociale aktiviteter, Projekt fri-tid står for, er cafe fri-tid. Det er et sted, hvor man mødes til kaffe, hygge og nogle forskellige aktiviteter. Man mødes en gang om måneden og i går var jeg med som frivillig for første gang. 

Jeg var meget spændt på, hvordan det ville være, men jeg var også overbevist om, at det ville blive super hyggeligt. Det fik jeg heldigvis ret i. Alle de mennesker, jeg mødte i går var virkelig søde og nemme at falde i snak med, og vi havde et par hyggelige timer med snak og brætspil. Og det var så dejligt at se, hvor livsglade de var alle sammen.

Da jeg cyklede hjem i går aftes, havde jeg en rigtig dejlig fornemmelse i kroppen. Det føltes godt at have været med til at hygge om gæsterne, og jeg fik et klart indtryk af, at de her arrengementer betyder en hel masse for dem, der kommer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar