søndag den 6. august 2017

En svær beslutning

Det er efterhånden mere end en måned siden jeg sidst var aktiv herinde.

I tiden der er gået har jeg været på en fantastisk ferie til USA med mine forældre og søskende. Vi var afsted i 4 uger og oplevede en hel masse uforglemmelige ting, som jeg meget gerne vil dele med jer senere, men det er ikke hovedtemaet i dette indlæg.

Jeg blev jo student i juni, og jeg har derfor skullet finde ud af, hvad fremtiden skal bringe for mig. Det er et spørgsmål, der har fyldt utroligt meget, for når sandheden skal frem, ved jeg det virkelig ikke.

I mit baghoved har der altid rumsteret en lille ide om at studere dansk på universitetet uden, at det som sådan er noget, som jeg har haft lyst til. Men på dagen før vi rejste, panikkede jeg lidt over, at jeg ikke havde besluttet mig for noget endnu, og derfor sendte jeg en ansøgning afsted til danskstudiet på Aalborg universitet, og så ville jeg tage stilling, når jeg kom hjem.

Den 28. juli, på dagen, hvor man får at vide om man er kommet ind på det studie, som man har søgt, landede vi i Aalborg lufthavn efter en lang rejse fra San Francisco. Da jeg igen fik internetforbindelse besluttede jeg mig for at undersøge, om jeg var blevet optaget på danskstudiet.

Det var jeg, men følelsen da jeg så det var ikke glæde eller lettelse, som det burde have været. Nej, det føltes ikke rigtigt med den studieplads. Det tændte ikke en passion i mig.

Nu er det over en uge siden, at jeg fik den besked, og I dag skal jeg endeligt be- eller afkræfte, om jeg ønsker studiepladsen. Det er noget, jeg har tænkt rigtigt meget over, og jeg har spurgt hele min familie og mine nærmeste venner til råds.

På den ene side giver det god mening at læse dansk, for jeg har altid været glad for at læse og jeg har altid været dygtig til dansk. På den anden side er det bare ikke det, der har min interesse. Jeg elsker at læse - kunne faktisk ikke leve uden læsningen, men jeg er ikke interesseret i litteraturhistorie, medier og tekstanalyse.

Derfor har jeg besluttet mig for at takke nej til studiepladsen. Jeg har ikke lyst til at gå på et studie uden at have hjertet med!

Det kommende år vil jeg bruge på at finde ud af, hvor mit hjerte ligger og hvordan jeg kan bruge det i mit arbejdsliv.

Jeg har planer om at tage på højskole, men jeg ved ikke helt hvor og hvornår endnu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar