søndag den 27. maj 2018

En måned tilbage i Rønde

Vi skriver i dag d. 27. maj. Der er i dag præcis en måned til afslutningen på mit ophold på Rønde Højskole. Den tanke sidder jeg og prøver at kapere lige nu.

Hvordan kan tiden været gået så hurtigt? Hvordan kan der kun være en måned tilbage?
Hvordan kan det allerede næsten være slut?

Jeg fatter det simpelthen ikke. Tiden i Rønde er fløjet afsted med en hastighed, der er helt ufattelig. Jeg kan stadig huske, hvordan nervøsiteten nærmest åd mig op i de første dage. Jeg kan stadig huske, hvordan det føltes, da alle ansigterne og stemmerne stadig var fremmede. Jeg kan stadig huske, hvordan det føltes, da alt stadig var nyt og ukendt.

I løbet af de sidste 5 måneder er alt det skræmmende, alt det fremmede, alt det nye og ukendte blevet trygt, velkendt og hverdagsagtigt. På så kort tid er vi kommet ind under huden på hinanden, og der er blevet dannet venskaber, som jeg håber varer ved.

Der har været op- og nedture. Der har været gyldne øjeblikke, hvor alt var perfekt, og der har været øjeblikke med lyn og torden, hvor alting var sort. Det har været 5 måneder med følelserne udenpå tøjet på den fede måde. De 5 mest intense måneder, jeg har oplevet.

Nu er der en tilbage. En måned mere med de her mennesker i de her omgivelser. En måned mere med højskolelivet. Kun en måned mere af en tid, der aldrig kommer igen...

Jeg vil gøre mit til, at det bliver en mindeværdig måned - ligesom de sidste 5 måneder har været det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar